Examination

Den senaste månaden har jag verkligen "räknat" ner studietiden. Och nu kan jag konstatera att det är 2,5 timmar kvar att sitta och lyssna på andras examintionern, möjligt att jag lyssnar på några fler. Jag ska själv examineras på mitt arbete under 45 minuter, opponera på någon annans arbete under 45 minuter. Lunch med lärarna, repetera examenshögtiden i kyrkan och ha EXAMENSHÖGTID!!! Sedan är 3 år på högskolan avklarade. Känns verkligen inte som att så många år har gått! Ännu konstigare att komma fram till att jag varit i Sverige 3,5 år, saknar resandet samtidigt som jag är så nöjd med upplägget av livet som det är nu.
 
Älskar träningen, denna veckan har det varit bodypump, GRIT strength och bodycombat. Anmäld till 45 minuter Indoor walking och bodypump. Dessutom en hel del häst. Skriver just nu sammanfattning på mitt egna arbete och det jag ska opponera på.
 
För två dagar sedan fyllde världens bästa häst 22 år.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisbeth Louw

haha aw vilken söt bild! Vad heter tjejen på bilden? Hon ser väldigt mycket ut som min grannes dotter. Kul att det snart är över med skolan! Duktigt :D och examenshögtid i kyrkan? Har jag aldrig hört om, alltså delen med kyrkan då. Och kan förstå att du saknar resandet, men det är väl det du borde göra nu när du är klar? En månad eller så med lite äventyr innan livet rullar på, för när det väl rullar är det svårt o hoppa av ;) Och grattis till lilla (stora) tjejen! Vilken gammal tös hon är nu :D

Svar: Moa, bor i Abbekås ;)
Det är tradition för malmö högskola, verkar det som, iaf hälsa och samhälle. Sjuksköterskor och BMA och massa fler har det nu på torsdag.
aventyraren.blogg.se

2014-05-29 @ 19:11:30
Postat av: Lisbeth

Jaså, så kul, aldrig hört talas om det, vi har bara en lite klassgrej nu på torsdag, men sen tar ju inte vi examen än ;) Moa är min granne, haha liten värld :P lycka till med opponeringen o allt :D

Svar: http://www.mah.se/hs/examenv14
Så rätt många program ändå
aventyraren.blogg.se

2014-06-02 @ 16:41:03
Postat av: Lisbeth

Jo, men alla var ju på samma fakultet. Vi har också så många på vårt fakultet, o sen har du alla andra fakultet, men kan ju vara så att de har examenshögtid någon annanstans än i kyrkan, så har varje fakultet på sin egen plats. Synd jag inte kan komma på din högtid.

2014-06-03 @ 12:31:54
Postat av: Lisbeth

http://www.mah.se/Nyheter/Kalender/

Enligt kalendern är det bara hälsa o samhälle och odontologiska som har examenshögtid, inga andra utbildningar.

Svar: Inte mitt fel att ni är lite sega, vilken fakultet du nu räknas till ;) Jag sover i stallet fredag till lördag om du vill träffas något? Väldigt begränsat antal biljetter till högtiden tyvärr!
aventyraren.blogg.se

2014-06-03 @ 12:34:01
Postat av: Lisbeth

Synd vi inte kan komma.till högtiden :( även fast du fixat biljetter till oss...men får se bilder :D o vi ses fredag kväll! O ingen av de andra fakulteten, o där är många, har som.ni, fast vi har vår egen ceremoni tillsammans med treorna också, ska bli trevligt. Har ju lärt känna dem lite också under året :)

2014-06-04 @ 23:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0